poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Prosektorium oTAGowane: Reading is COOL

Nie będzie sekcji. Sacz wpadła w szał przedmaturowy, spotęgowany totalnie nie udanymi zakupami. Nie denerwować. Będę gryźć.


Dziś z wybawieniem przyszła mi Zoila, od której zaadoptowałam taga czytelniczego, jako iż molem książkowym blogosfery jestem.



O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
 Osobiście mogłabym czytać wszędzie i o każdej porze dnia i nocy. Ale rzeczywiście - lepiej czyta mi się nocami, gdyż po prostu nikt nie zawraca mi tyłka i nie rozprasza jakimiś pierdołami typu obiad xD Zapalam lampeczkę, na palcach idę do kuchni po zapasy chrup-chrup i herbatki, podpalam kadzidełka albo świeczki zapachowe, włączam cichutko jakąś uspokajającą muzykę albo odgłosy natury i zasiadam do czytania xD


Gdzie czytasz?
Gdzie się da xD Jeśli coś mnie bardzo wciągnie, to nawet w toalecie xD


W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Zdarza się, że i z nogami na suficie xD zazwyczaj nie mogę usiedzieć/uleżeć w jednej pozycji (twarda wersalka T.T) dlatego też przeprowadzam przeróżniaste akrobacje XD

Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
 Dominuje fantastyka. Te książki pochłaniam niczym glonojad glony. Jak się przyssę, to się nie odessę. Chyba, ze skończę. Chociaż czasem czytam je po 3-4 razy. A tak, żeby było ciekawiej. Na drugim miejscu są kryminały. Postawiłam sobie za cel przeczytanie wszystkich książek autorstwa mojej imienniczki, Agathy Christie - dla mnie to istny majstersztyk. Zasysam również wszystko, co wampirze, horrorowate i romansidłowate. Ostatnio mam również słabość do Murakami'ego. Oraz - tu surprajs - czytam mangi, różnej maści XD


Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
Wstyd się przyznać, ale ostatnią książkę kupiłam... rok temu. Zazwyczaj książki wypożyczam, a jak na złość jeszcze nikt nie wpadł na pomysł, żeby dawać mi je w prezencie. (Tak, do Was mówię matoły. I do Ciebie Lu też! XD) A zakupioną przeze mnie książką była "Córka Krwawych" Anne Bishop (kocham całą serię i ubolewam, że pozostałe części byłam zmuszona czytać jako e-booki) T.T




Co czytałaś ostatnio?
Niestety, ale podręcznik do matematyki xD a tak zupełnie na serio, to ostatnią przeczytaną przeze mnie książką była "Granica" Zofii Nałkowskiej oraz, tak nieco wcześniej, "Krew Elfów" Andrzeja Sapkowskiego.


Co czytasz obecnie?
"Fausta" Goethe'go, "Czas Pogardy" Sapkowskiego oraz "Dżumę" Camus'a, która o dziwo mnie zainteresowała. xD Z mang zabieram się właśnie za "The Innocent" Yasung'a Ko.


Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Zabijcie. Niestety zaginam, za co już niejeden ochrzan zebrałam, jednak zazwyczaj jest to wina braku zakładki pod ręką. Muszę chyba zainwestować w taką ładną, metalową xD

E-book czy audiobook?
Z tych dwóch zdecydowanie e-book. Jestem wzrokowcem i tego, czego nie zobaczę - nie zapamiętam. Nie lubię również słuchać głosów lektorów. Wolę swój w główce xD E-booki sa o tyle wygodne, że łatwo jest je dostać i można je czytać nawet w komórce (ja w swojej mam nawet mini biblioteczkę xD). Jednak nie ma jak papierowa książka, którą można pomacać, poniuchać... ach! jeszcze jak jest stara *___*


Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
I tu zaskoczenie, bo z czasów podstawówkowych "W pustyni i w puszczy" Henryka Sienkiewicza. To tak w 4 klasie. Zaś od klasy 5 ogarnęła mnie Potteromania - jako mały szczeniak wessałam "Zakon Feniksa" w dwa dni! XD Do tej pory kocham - seria tych książek jest dla mnie jak taka mała Biblia xD Czytana po kilkadziesiąt razy xD (nie rozmawiam z tymi, którzy nie znają takich podstawowych rzeczy jak to, czym są sklątki tylnowybuchowe, ani w jakich przypadkach podaje się Wywar Tojadowy XD)



Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Oj, dużo jest męskich typów xD I praktycznie wszyscy mają w sobie dupka xD
Pierwszym dupkiem naczelnym jest Severus Snape. Za to nie znoszę Lily! xD I żeby skały srały się do niej nie przekonam! xD 
Lestat, Alucard, Damon - moje wampirze ideały <3 Faceci z jajami, a nie sparklące się bożyszcza z rudą czupryną, nie potrafiące sklecić zdania bardziej złożonego od "Bella, och! Bella!".
Daemon Sadi - chodzący, nieidealny ideał z Czerwonym Kamieniem. Kto nie czytał "Kamieni" niech żałuje. Sarkastyczny, brutalny sadysta, ale jak kocha, to na zabój. 
Jest ich wiele, wiele więcej a ja nie mam dziś dużo czasu, więc ograniczę się do tej piątki xD


A taguję wszystkie moje czytelniczki, na które ten tag jeszcze nie trafił xD Amen! xD

6 komentarzy:

  1. Harry Potter- uwielbiam! Też czytam po kilkadziesiąt razy, i wiele osób się mnie pyta "jak można czytać książkę po kilka razy?!" Ano można, zwłaszcza taką cudowną jak HP :D.

    OdpowiedzUsuń
  2. HP uwielbiam, tak samo jak mój tatuś :D Na mnie trafił owy tag i niebawem go napiszę ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. o to może i ja odpowiem na tego TAG-a:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też jestem Potteromaniaczką. mam nawet Baśnie Barda Beedle'a! I Fantastyczne Zwierzęta i jak je znaleźć! :) Quiddich przez wieki też mam :D

    OdpowiedzUsuń